< فهرست دروس

درس طب استاد ضیائی

93/11/01

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: توضیح واژه هایی از روایات و توضیح گلوله های اورانیومی
وَ رُوِيَ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ نَهَى عَنْ أَكْلِ الطِّفْلِ الطِّينَ وَ الْفَحْمَ [1]
یعنی رسول خدا (ص) نهی کردند از اینکه بچه خاک خواری کند. و الْفَحْمَ بخورد. فحم چند معنا دارد یکی از آنها غذای سرد یخچالی است. حتی اگر بزرگ ها هم آن را بخورند اسهال می شوند و اگر خوردن اینها به شکل عادت در آید، مبتلا به اسهال خونی خواهند شد.
معنای دیگر فحم گریه ی طولانی مدت بچه است به گونه ای که نفس بچه بند آید و رنگ چهره اش تغییر کند. این نوع گریه برای بچه مضر است.
بحث دیگر در مورد واژه ی سحجا است به معنای زخم می باشد که در روایت آمده است: و من خاف سحجا تناول الطین الارمنی بماء الرمان. یکی از آنها زخم روده و یا کولیت زخمی و یا زخم کولن است که مراد از آن زخم روده ی بزرگ می باشد. زمینه ی این زخم ها ممکن است پیشرفت کند و منجر به زخم معده شود و یا حالت سرطانی پیدا کند.
یکی از داروهای طبیعی آن گِل ارمنی است که با آب انار شیرین باید مخلوط شود و مصرف گردد. از دیگر داروها، میوه ی شاه بلوط است و یا ریشه ی شیرین بیان یا قرص گیاهی شیرینوش که باید یک عدد بعد از غذا خورده شود.
برای اینکه جلوی بالا رفتن اسید معده گرفته شود باید از خوردن غذاهای شور و خوردن نمک زیاد اجتناب کرد، نباید استرس داشت، باید از اسانس های شیمیایی و مخصوصا نوشابه های گازدار اجتناب کرد، باید بعد از غذا راه رفت و از پرخوری اجتناب کرد و یا بعد از غذا از یک عدد سیب درختی شیرین استفاده کرد. این کارها از برگشت اسید معده به مری که به آن رفلاکس می گویند جلوگیری می کند.
اگر کسی ویار زنانه داشته باشد می تواند از سبزی سوسنبر در قبل از غذا و یا از یک عدد انار شیرین بعد از غذا استفاده کند به این گونه که هم هسته را بجود و هم از پرده ی نازک روی هسته ها بخورد که هم به هضم غذا کمک می کند و هم ضد ویار است. انار شیرین سرشار از ویتامین ب6 است که ضد ویار و ضد استفراغ است و ضد لک های ناشی در حاملگی می باشد.
نکته ی دیگر توضیح کلمه ی استحداد است که در روایتی در جلسه ی قبل از رسول خدا (ص) نقل کردیم که می فرماید: خمس‌ من‌ الفِطْرةِ: الاسْتِحْدادُ و الخِتانُ و قَصُّ الشارِب و نتفُ الإِبْطِ و تَقْلِيمُ‌ الأَظفارِ.[2] [3]
استحداد به معنای زدودن موی بدن با تیغ و مانند آن است (نه کندن موها). این واژه به طور کلی به معنای تیز کردن چیزی مانند آهن، چاقو و مانند آن است و حتی تیز کردن گلوله برای شکار و امثال آن را نیز شامل می شود.
دشمنان اسلام امروزه با گلوله های تیز برای از بین بردن انسان ها استفاده می کنند تا امنیت را از بین ببرد و خودشان با فروش اسلحه جات، سود لازم را ببرند و بازار قاچاق اسلحه در دنیا همواره گرم بماند. گلوله هایی اورانیومی وجود دارد که با اصطکاک با هوا و برخورد با شیء، شعله ور شده و درجه ی حرارت آن تا پنج هزار درجه ی سانتی گراد بالا می رود و حتی در تانک ها نیز فرو رفته و حالت انفجاری ایجاد می کند. این گلوله ها را از بازیافت زباله های اتمی که همان اورانیوم ضعیف شده است تولید می کنند و برای اولین بار در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفته است و این کار به نقشه ی یهود بوده است.
درجه ی حرارت گلوله های اورانیوم ضعیف شده دو برابر بمب های فسفری است و جرقه هایی که می زند در حد صد نانومتر است و روی قلب و عروق افراد تأثیر می گذارد.
به هر حال انسان نباید ظلم پذیر باشد و الا ظالمین و خبیثان عالم بیشتر جنایت می کنند بنا بر این باید با دانش فنی و مجهز شدن به انواع ابزارهای دفاعی جلو ظلم ظالم را گرفت. خداوند در قرآن می فرماید: ﴿وَ أَنْزَلْنَا الْحَديدَ فيهِ بَأْسٌ شَديدٌ[4]
همچنین خداوند می فرماید: اگر ما دین او را یاری کنیم نصرت او نیز شامل حال ما می شود.
توضیحی در مورد اورانیوم ضعیف شده: سنگ های معدنی بر سه قسم است: گاه فلز است، گاه نیمه فلز است و گاه غیر فلز.
اورانیوم ضعیف شده همان بازیافت زباله های اتمی است که توسط مهندسیِ بازیافت حاصل می شود. اورانیوم از سنگ معدن در زمین استخراج می شود و طی یک روند غنی سازی، در هر کیلوگرم از آن هفت درصد آن اورانیوم غنی شده است که همان u235 نام دارد و u238 اورانیوم ضعیف شده است که نود و سه درصد آن را تشکیل می دهد. یعنی در هر کیلوگرم اورانیوم فرآوری شده 993 گرم به کار نمی آید و فقط هفت گرم آن غنی شده است. کشور انگلستان قوی ترین و جدی ترین استفاده کننده از سلاح های اورانیوم ضعیف شده می باشد. بزرگترین پروژه ی قرن بیستم تولید بمب اتم می باشد. موشک های عادی با قابلیت انفجاری محدود نمی تواند تانک های روسی ضد موشک را منهدم کند. این تانک ها حتی نسبت به آر پی جی 7 و نارنجک تفنگی نیز مقاوم است. غربی ها که از این تانک ها به هراس افتاده بودند شروع به ساختن گلوله هایی با اورانیوم ضعیف شده کردند.
ماده ی اورانیوم بسیار سنگین است و بدون گرما و اصطکاک هیچ خطری ندارد ولی اگر گرما بگیرد شعله ور و خطرناک می شود. حتی با اصطکاک هوا نیز آتش می گیرد و یکی از گرم ترین نوع آتش را ایجاد می کند و درجه حرارت آن نیز به پنج هزار درجه می رسد از این رو هفت برابر از قوی ترین گلوله های آتشی و ضربه ای و انفجاری قوی تر است. همچنین دو برابر بمب های فسفری خوشه ای و غیر خوشه ای قدرت دارد. گلوله های اورانیومی یک نفوذ کننده ی بسیار قوی است که دل شیء را می شکافد و بعد بر اثر اصطکاک هوا و اصطکاک برخورد با مانع شعله ور شده همه چیز را با آن حرارت بالا ذوب کرده و آتش می زند. فولادهای آب دیده را مچاله کرده و ذوب می نماید.
غبار ناشی از شدت برخورد گلوله از طریق پوست و بینی به مغز انسان رسیده و انسان را می کشد و مقیاس غبار آن صد نانومتر می باشد و ساطع کننده ی اشعه ی آلفا می باشد و موجب سرطان خون، سرطان پوست، کودکان ناقص الخلقه و انواع سرطان های دیگر مانند رحم و مانند آن می شود و علاوه بر نسل فعلی نسل های آینده را نیز مریض می کند.
تا کنون هزاران تن از این گلوله ها در جهان به کار گرفته شده است.
یکی از متخصصات اثرات سوء اورانیوم ضعیف شده و فیزیک دان ضد جنگ می گوید که آدولف هیتلر در سال 1932 میلادی در جنگ جهانی دوم برای اولین بار از گلوله های اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.
اینها کار ظالمان غرب و شرق است ولی در مقابل، کار رسول خدا (ص) و دوازدهم امام علیهم السلام و حضرت زهراء سلام الله علیها برای همه ی افراد بشر، رایحه ی خوبی را به ارمغان می آورند که همان ایجاد عافیت، آسایش و آرامش و امنیت و عزت و صلح واقعی و شرافت و مانند آن است.


BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo