< فهرست دروس

درس طب استاد ضیائی

94/03/12

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: فلجی ها
درمان سستی و فلجی:
1.خوردن یک تا سه عدد میوه ی آمله با عسل.
2.خوردن مخلوط آویشن با عسل آویشن
3.در حمام گل و برگ و ساقه ی گیاه آویشن که جوشانده شده است صاف کرده در آب وان می گذاریم و با آن بدن شخص فلج شده را ماساژ می دهیم. دمای آب هم از چهل درجه بیشتر نباشد.
4.خوردن میوه ی ابهل که یک نوع از سرو کوهی است (از سه تا پنج گرم.)
5.خوردن 5 تا 14 عدد دانه ی سپند که علاوه بر درمان فلجی، شجاعت آور هم هست. می توان روغن سپند را بر بدن مالید که هم فلجی را درمان می کند و هم برای درمان پارکینسون مفید است و هم درمان صرع که برای این منظور باید به گیجگاه ها مالیده شود. کسانی که تیک عصبی دارند و پرش ناگهانی عضو دارند، ماساژ با روغن سپند مفید است.
6.گل استخودوس یا دمکرده ی آن به این گونه که یک قاشق چایخوری از آن را در یک استکان آب جوش بریزند و با عسل استخودوس نیز می توان مصرف کرد. (ضد انواع کیست و تومور نیز هست چه کیست تخمدان و یا جایی دیگر.)
7.گیاه استبرق که گیاهی است سمی (حتی گل و برگ آن نیز سمی است.) اگر از آن روغن گرفته شود ضد درد مفصل و فلجی است. البته فرد نباید به آن حساسیت پسوتی داشته باشد. برگ استبرق را که تازه است می توان با روغن گل مخلوط کرد و بعد ماساژ داد یا ضماد کرد.
8.انجیر تازه یا خشک هر صبح ناشتا هفت عدد
9.نوشیدن جوشانده ی کنگر خوراکی البته به این شرط که فرد مبتلا به بیماری تیروئید نباشد.
10.جوشانده ی ریحان کوهی که هم خورده شود و (که برای گرفتگی عروق کرونل قلب نیز مفید است.) و هم ماساژ داده شود.
11.دمکرده ی گل گلرنگ در مردان درمان فلج های ناگهانی حاصله از خونریزی های مغزی مفید است. در مورد زنان نیز دمکرده ی گل خارمریم مفید است.
12.آنغوزه (که نام دیگر آن صمغ انجودان یا صمغ کما است.) هر روز نصف قاشق چایخوری در کپسول خالی ریخته و قورت داده شود. ضد تشنج و صرع نیز هست. همچنین ضد سمّ و رعشه نیز می باشد.
13.ماساژ با روغن بالنگ (پوست زرد شش عدد بالنگ را گرفته در یک کیلو روغن کنجد روبروی نور مستقیم آفتاب می گذاریم و هر سه روز یک بار پوست ها را عوض می کنیم. این کار را تا پنج مرتبه تکرار می کنیم.)
14.اکلیل کوهی (رزماری) را خیسانده و با آب آن بدن را ماساژ می دهیم که ضد رماتیسم نیز هست.
15.کسانی که ناراحتی قلبی، مفصلی، اضافه وزن و سستی و فلجی دارند می توانند از لاک گیاهی استفاده کنند به این گونه که روزی یک قاشق چایخوری از آن را تا سقف چهل روز مصرف کنند. لاک گیاهی لاغر کننده ی شدید است و اگر زیاد مصرف شود موجب عقیمی و ناباروری می شود. بنا بر این کسانی که بیست کیلو به بالا اضافه وزن دارند از آن استفاده کنند. به این منظور لاک یک قاشق چایخوری پودر لاک گیاهی را با یک قاشق غذاخوری سرکه ی طبیعی سیب مخلوط کرده و در بیست و چهار ساعت یک بار می خورد و باید در هر چهل روز سر یک ساعت معین باشد.
16.روغن نارگیل البته شخص نباید کلسترول بد و تریگلیسیرید خونش بالا باشد و آنزیم کبدی او نیز نباید بالا باشد. روغن نارگیل به مقدار یک قاشق چایخوری خورده شود و با روغن نارگیل تازه بدن را ماساژ دهد.
17.قُسط شیرین را پودر کرده با روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد در محل فلجی بگذارند.
18.روغن طبیعی مار بدون زوائد که هم ضد التهاب مفصل است و هم برای فلجی و سستی نیز مفید است. البته چون سمی است نباید پوست بدن به آن حساسیت داشته باشد. بدین منظور به قسمت بالای دست کمی از آن مالیده شود و اگر حساسیتی در طول دوازده ساعت ایجاد نشد می توان از آن استفاده کرد. همچنین است در مورد سایر روغن ها. روغن طبیعی عقرب نیز برای شکستن سنگ کلیه مفید است به این گونه که در دو طرف ستون فقرات از پشت، کلیه را ماساژ دهند. مالیدن حجر الیهود که در بخش فلسطین اشغالی است نیز مفید است به این گونه که یک قاشق چایخوری از آن را در آب لیمو ترش تازه ریخته و خورده شود و بعد انسان قدم بزند برای شکستن سنگ های درشت کلیه مفید است. البته فرد نباید اسید معده اش زیاد باشد و ضربان قلب او نباید در دقیقه بالای هشتاد باشد و فرد به افت شدید فشار خون (زیر نه) مبتلا نباشد.
19.خوردن یک قاشق چایخوری پودر برگ سنا در روز که با دوغ شیرین یا ماست شیرین کم چرب هم می تواند مصرف شود. البته فرد نباید به کولیت روده مبتلا باشد. اگر فرد یبوست دارد آن را با پودر برگ کاسنی و پودر گل ختمی خبازی کند. اگر فرد خانم باشد و یا بچه شیر دهد نباید از سنا استفاده کند زیرا قاعده آور است و موجب رد شدن بچه می شود و همچنین شیر را کم می کند.
20.خانم هایی که اسپاسم و گرفتی عضلانی دارند (مخصوصا عضلات پشت ساقه پا) البته گاه این حالت به سب استرس، افت مایعات خونی و یا کم شدن کلسیم بدن رخ می دهد که باید به نوبه ی خود درمان شود ولی اگر به سبب کمبود هورمون زنانه است باید یک استکان دمکرده ی چای رازیانه بخورد و با روغن رازیانه ماساژ دهد. اگر هم به فلجی مبتلا شده است روزی دو بار در صبح و شب با روغن رازیانه بدن را ماساژ دهد. درد عضلات نیز با این کار مداوا می شود و عضله خود را ولی می کند و از حالت گرفتگی در می آید. بنا بر این کسانی که در استخر دچار گرفتگی عضلانی می شوند می توانند از روغن فوق استفاده کنند.
21.اگر کسی هم معلولیت جسمی دارد و هم این حالت در او از زمان طفولیت باشد، سستی کمر هم داشته باشد و پاهایش هم سست باشد به گونه ای که در راه رفتن کم آورد هر روز از مربای آمله استفاده کند و با جوشانده ی آویشن بدن را ماساژ دهد. همچنین هر روز هفت عدد انجیر بخورد و با روغن نارگیل بدن را ماساژ دهد. سیاه دانه با عسل را بعد از هر غذا بخورد و با روغن سیاه دانه بدن را ماساژ دهد. بعد از غذا هفت عدد خرما بخورد و هر روز دو عدد میوه ی شاه بلوط بخورد. همچنین از زنجفیل پرورده شده در عسل هر روز که قاشق مرباخوری خورده و در وان حمام با جوشانده ی ریحان کوهی بدن را ماساژ دهد.


اگر کسی به لرزش غیر اختیاری اندام مبتلا باشد
1.هفت عدد آلوبخارا تا چهارده عدد در بیست و چهار ساعت مصرف کند به این گونه که هفت عدد را به شکل مکیدنی قبل از شام بخورد. این کار یبوست، غلظت خون، تنبلی روده ی بزرگ و صفرای غلیظ را هم خوب می کند که برای این منظور باید هفت عدد دیگر را در یک لیوان آب ریخته در یخچال می گذارد و صبح بعد آب و محویات آلو را بخورد. این کار رعشه را نیز خوب می کند.
2.پخته ی کلم برگ که نام دیگر آن قُنَویت است. ضد رعشه و ضد فلجی است.
3.انار شیرین یک تا دو عدد در عصر که دانه ها را بجود و با پرده ی روی هسته ها میل شود. البته اگر فرد به یبوست مبتلا است دانه های آن را نجود.
4.دمکرده ی تخم یا ریشه ی شکاعی که نام دیگر آن خارزن بابا است.
5.ماساژ با روغن اسپند.


BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo