< فهرست دروس

موضوع: انار شیرین

در روایت از رسول خدا (ص) آمده است که میوه ی انار از همه ی میوه ها بهتر است و هر کسی شیطان تا چهل روز از او دور می شود و شیطان به خشم می آید.

وسواس فکری یکی از بیماری ها است که شخص به سبب آن مدیریت بر خویشتن و کارهای خود را از دست می دهد و در نتیجه امکانات موجود در او ضایع می شود. چنین کسی نباید به شک و وسوسه ی خود اعتنا کند و الا گویا او از شیطان اطاعت کرده است. شیطان از اجنه است که خلقت آن از آتش است. عمل کردن به وسوسه موجب می شود که فرد عبد شیطان شود نه عبد الله. به هر حال خوردن میوه ی انار شیرین موجب رفع وسوسه می شود.

از امام صادق علیه السلام روایت است که می فرماید: بر شما باد که انار شیرین را مصرف کنید زیرا هیچ دانه ای از آن به معده نمی رسد مگر اینکه بیماری را ریشه کن می کند و وسوسه ی شیطان را از فرد دور می سازد.

انار شیرین غلظت خون را کم می کند، خون را تصفیه می کند، لکنت زبان کودک را خوب می کند. مصرف انار شیرین با دانه اش اگر جویده و مصرف شود برای درمان انواع کولیت مفید است. این کار برای هضم سریع غذا مفید است و نمی گذارد غذا در معده زیاد باقی بماند.

برای رماتیسم مفصلی مفید است. (آلو بخارا و بنفشه ی طبی یا روغن آن که در پایه ی روغن زیتون عمل آمده باشد نیز مفید است.)

از رسول خدا (ص) روایت است که دانه ی انار را با پوست روی آن مصرف کنید چون معده را دباغی می کند.

از امیر مؤمنان علیه السلام روایت است که این کار بدبویی دهان را از بین می برد.

آب انار شیرین با هفت عدد گلنار شیرین پوست را سالم و شفاف می کند و این کار را یک بار در سال انجام دهند.

هر صبح جمعه یک انار یا چند انار شیرین هشتاد تا صد و بیست روز انسان را بیمه می کند.

یک انار شیرین در عصر، صفرا را رقیق و لجن صفرا را از بین می برد هکذا یک قاشق مرباخوری یا یا قاشق غذاخوری آب غوره مفید است.

زنها نباید از قرص شیمیایی ضد بارداری استفاده کنند. اگر زن زیاد عرق کند و کافئین خون او (که در چای، قهوه و کاکائو است) زیاد باشد و از قرص مزبور نیز استفاده کند به سنگ های پیگانته ای قهوه ای صفرا مبتلا می شود.

هویج فرهنگی هم موجب پرکاری تیروئید می شود هم آسم و هم پیشرفت سلول های سرطانی و به جای آن باید از هویج زرد استفاده کرد.

فیبرهای گیاهی مانند نخ دندان عمل می کند و فواصل بین دندان ها را تمییز می کند و نمی گذارد عفونت های باکترایی و یا عفونت ریشه ی دندان و یا خوره ی لثه و مانند آن به سراغ انسان بیاید. برای این کار باید انار را با پیه آن که روکش روی انار است مصرف کرد.

در روایت از امام صادق علیه السلام روایت است که انار با پیه کارآیی ذهن را بالا می برد. کدو نیز همین فایده را دارد.

برای خرید میوه ی انار باید آن را بلند کرد و وزن آن را در دست احساس کرد. هرقدر سنگین تر باشد بهتر است. دیگر اینکه پوست آن نازک و سفت باشد و براق باشد و ترک نداشته باشد.

انار تازه در دمای اتاق در محل تاریک و خنک تا یک هفته باقی می ماند. اناری که قاچ ندارد، در یخچال تا دو هفته قابل نگه داری است. دانه های انار با پیه انار اگر در ظرف در بسته در فریزر باشد تا شش ماه باقی می ماند.

در روایت است که کسی نباید در میوه ی انار شریک شود و کل انار را باید یک نفر بخورد زیرا در روایت است که هر انار یک دانه ی بهشتی دارد.

انار برای درمان برای آفت و برفک دهان مفید است.

باید دندان را خلال کرد و هر دندان را که خلال می کنند، خلال را با آب بشوند. باید قبل از هر وضو مسواک زد و یا شب قبل از خواب مسواک بزنند. مسواک با محلول آب سرکه ی سیب به این گونه که یک سوم استکان سرکه با دو سوم آب مخلوط کنند و مسواک بزنند که موجب رفع جرم دندان می شود و سنگ دندان را در طول زمان جدا می کند و مانع تشکیل بلاک بوده ضد آبسه و خونریزی دندان است. همچنین ضد بدبویی دندان و لثه و ضد لوزه ی سوم است. همچنین هر روز با آب یا رب انار دهان را بشویند. رب انار ترش را در دهان بگذارند و این کار جوش و برفک دهان را خوب می کند.

جوشانده ی زغال اخته نیز برفک دهان را خوب می کند.

 

BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo