< فهرست دروس

موضوع: پاسخ به پرسش ها

 

در بحث آنتی بوتیک های طبیعی که 5 مورد را از روایات شمردیم( عسل، سیب، شلغم، پیاز و سیر.) ششمی هم در بحث «مَمبَره» که در مورد عسل است و یک ضد عفونت و آنتی باکتریال قوی است. در کتب عسل درمانی مثلا کتاب آقای صالح نژاد یا «عسل درمانی» محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهی، یا «دایره المعارف عسل درمانی» احمد حاجی شریفی، یا پروفسور فون فریش در کتاب «زندگی زنبورها» ترجمه مهندس شهرستانی بیان شده است.

در بحث سیر که سرشار از آنتی اکسیدان است و هر کس به مدت دو ماه صبح ناشتا یک حبه سیر بخورد عفونت های باکتریایی و قارچی بدنش بهبود پیدا میکند. سیستم بدنش به صورت چشم گیری تقویت میشود. باعث کاهش فشار خون بالا میشود. دردهای مفصلی اش به طور چشم گیری کاهش پیدا میکند. فقط به شرطیکه فشار خون انقباضی قلب زیر 9 نباشد و نیز فشار خون انبساطی قلب زیر 7 نباشد. و الا مبتلا میشود به لرزش اندامی و دلهره‌ی زیاد.

فشار انقباضی قلب 12وفشار انبساطی قلب 8 است.

بحثهای شیمی درمانی را میگذاریم برای اورژانس یا عفونت های پیشرفته که گاهی با آمپول وارد سرم میکنند تا به بیمار برسد. کسانی که دیابتی باشند و عفونت به مغز قلم استخوان سرایت کرده باشد این باید سریع ضد عفونت داخل سرم ریخته شود و دیگر بحث گیاهی جواب نمیدهد چون زمانبر است و الان حفظ نفس محترمه لازم است.

 

سؤال: آیا زردچوبه میتواند بعنوان آنتی بیوتیک باشد؟

جواب: زردچوبه برای عفونتهای پوستیِ ظاهری برای اینکه رد زخم روی پوست نماند استفاده میشود. علاوه بر اینکه ضد سرطان های داخلی است، نه ضد عفونت. لذا خانمها در هر 24 ساعت یک سوم قاشق چای خوری پودر زردچوبه خالص بخورند مفید است زیرا پیشگیری میکند از انواع سرطانهای زنانه.

 

استحکام لثه های

قندهای شیمیایی، نوشابه های گازدار، آبمیوه های شیمیایی نخورد. دخانت مصرف نکند بعد از هر غذا به اندازه‌ی یک قاشق چای خوری کندرخوراکی بجود و بخورد. شبها با پورد صُعد کوفی مسواک بزند.

 

رفع حساسیت فصلی

کسی که کیپ بینی دارد یا حساسیت فصلی دارد:

1.پارچه ای نخی یا ماسک نخی یا ماسک دوجداره استفاده کند. وقتی از محیط بسته می آید بیرون، مخصوصا 20 دقیقه اول تا اشک ریزی های بی مورد چشمی، سرفه های خشک مکرر و مانند آن مبتلا نشود.

2. قبل از هر وضو با آب ولرم بینی اش را بشورد. شبها قبل ازخواب با قطره طبیعی روغن بنفشه خالص دو قطره دو قطره بچکاند اگر گرم مزاج است و اگر سرد مزاج است و دچار آلرژی و حساسیت است در هر سوراخ بینی دو قطره روغن طبیعی سیاه دانه بچکاند.

 

درمان ریزش مو

در بحث ریزش شدید مو و مانند اینها پودر نخود خام و پودر عدس خام را مخلوط کند با زرده‌ی تخم مرغ رسمی و هر سه را با عسل گون مخلوط کند و چند ساعت قبل از حمام به سرش بچسباند. هم موجب رویش مو در افراد تاس است و هم باعث برطرف شدن خلوتی سر. کسانی که قسمتی از سر یا ریش آنها میریزد و جنبه‌ی استرس شدید دارد مربای گل بهار نارنج بخورد و جایش را روغن کندوش بمالد و آن پماد فوق را هم بعنوان ضماد بمالد.

 

یکی از تجربیات صحیح دهات ایران همین داروی ترکیبی بود.

 

درمان رطوبت اضافی زنان

درمان سیلان رطوبت مزمنه از رحم یعنی خانمی که رطوبات اضافی مهبلی یا واژنی دارد:

1.در بین روز یا اول شب خوردن میوه‌ی تمشک(یک مشت اول روز بخورد)

2.کندر خوراکی مرغوب با عسل اسطخدوس صبح ناشتا یک قاشق چای خوری بجورد فرو ببرد.

3.عصرانه یا شب قبل از خواب جوشانده علف هفت بند یا هزار بند (25 اسم دارد) یک استکان از این جوشانده را بخورد.

 

BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo