< فهرست دروس

درس طب استاد ضیایی

95/06/23

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: ضدچرک خشک کن هاي طبيعي- طب المعصومين

 

ضد عفونت و ضد چرک داخلي و ظاهري بدن و خواستيم بيان کنيم چرک خشک کن هاي طبيعي را در مقياس با چرک خشک کن هاي شيميايي بيان کنيم.

1.پني سيلين طبيعي شلغم است هم ضد جذام است و هم ضد انواع روماتيسم هاست از جمله روماتيسم قلبي که از زانو به پايين مغز قلم استخوان درد ميکند. اگر هر روز 100 تا 200 گرم خام يا بخار پز بيمار بخورد. ضد سرطان خون هم هست.

اولين بار اين واژه پني سيلين طبيعي را آقاي دکتر قياث الدين جزايري در کتاب اعجاز خوراکي ها به کار برد.

2.آنتي بيوتيک طبيعي: سيب رسيده شيرين، که ضد تب، خون ساز، ضد سحر، ضد سم، کمک به هضم غذا. هم يک آنتي بيوتيک طبيعي است و هم يک آنتي هيستامين طبيعي است.

قبلا عرض کرديم اگر سم بدن از ناحيه سرب به هزار برسد شخص اورژانسي ميشود. دافع سرب از بدن و رافع سرب از بدن سيب است. لذا امام صادق فرمودند بعد از غذا سيب بخور.

 

اضافه وزن يکي از علل ناباروري است زيرا بيضتين مرد يا تخم دان زن کم کار ميشود. پزشکي جديد ميگويد متفورمين بخور. چرا که هم اضافه وزن بيايد پايين و هم بيضتين مرد وهم تخم دان زن فعال شود.

3.متفورمين طبيعي: سبزي کاسني. علامه نمازي در مستدرک سفينه البحار در ج9 در باب هندبا روايات اين باب را بيان ميکند. ميگويد ضد سحر، ضد سم است. هم بيضتين و هم تخم دان زن را فعال ميکند. ايجاد تخمک سالم، بقاء تخمک سالم، ضريب لقاح تخمک با اسپرم شوهر بالا ميرود. بچه آوري زن بالا ميرود. توليد سرم سالم، بقاء اسپرم سالم، ضريب لقاح اسپرم با تخمک زن بالا ميرود.

دين ميگويد با غذايت از باب احتياط عملي 7 برگ بخور.

سبزي کاسني کاهش وزن هم مي آورد. حکم اولي اش براي فرد اضافه وزن آب و آبجوش ولرم خوردن است. دوم دم نوش گياهي سبزي کاسني است. هر 8 ساعت يکبار بنوشد.

سبزي کاسني را اگر نشوري خودش خودش را ضدعفوني ميکند. تمام سبزي ها را بايد شست اما سبزي کاسني اينگونه است به شرطي که در آن منطقه گربه سانان نباشند. چون ادرار و مدفوعشان هم انگل هاي خاص مي آورد وهم فلج اطفال در پي دارد و هم کيست هيداتيد کبد مي آورد.

اين سبزي را توصيه نميکنيم که با هيتر برقي خشک کنيد بلکه با جريان سرد هواي خشک، خشک شود که رطوبت اضافي نگيرد خوب است.

دستگاه هاي خشک کننده سبزي و قيصي و... هست که نه رنگش عوض شود و نه طعمش تغيير کند و مقدار ويتامين اش هم کمتر از بين برود. اگر اين دستگاه را نداشتي رويش يک پارچه سفيد نخي پهن کنيد و پنکه را روشن کن.

در بحث هاي ترياق طبيعي(پاد زهر طبيعي) گفتيم بهترين نوعش نمک طعام طبيعي است بعدش سيب است. بعد گفتيم هسته تمرهندي را نصف کن و روي جاي نيش عقرب بماليد. يکي هم پياز بود.

در پياز سفيد از امام صادق نقل کرديم خاگينه شيرازي که اگر کسي بخواهد بچه هايش زياد شود مخصوصا بچه پسر، تخم مرغ را با پياز سفيد با روغن زيتون فشار اول پرسي سرد مخلوط کند بخورد. حالا در ترياق طبيعي پياز است. پياز تازه خودش را بمال روي محل گزيدگي مخصوصا زنبور گزيدن.

پس پادزهر طبيعي چند چيز است: کاسني، پياز، سيب، داخل هسته تمر هندي. بهترينش نمک است.

برخي علاوه بر اينکه پادزهر است، مصفاي خون و بدن نيز هست.يکيش نمک طعام است. يکي کاهو است. يکي کاسني است. برگ و ريشه بابا آدم نيز هست اما مصرفش در زمان حاملگي و شيردهي ضرر دارد.

اول و آخر غذا نمک بخورد. 4 گرم در 24 ساعت مصرف کند نه بيشتر که فشار خون بالا برود.

کاهو طبيعي را با آب سالم بهداشتي آبياري شده باشد نه آب فاضلاب. سموم شيميايي ندارد. اين کاهو خون را تصفيه ميکند و هم حرارت هاي اضافي بدن را از بين ميبرد.

مادري که شيرده است توي 40 روز اول نبايد نفخ شکم کند. کاهو نفخ شکم مي آورد. بايد بخار پز کاهو را به اين مادر داد.

پس دياليز طبيعي شد کاهو.

 

BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo