< فهرست دروس

درس طب استاد ضیایی

95/10/18

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: داروي جامع امام رضا(ع)- طب المعصومين

 

به مناسبت تولد امام عسکري عليه السلام تأييده‌ي امام عسکري را بيان ميکنيم و ذکر خير داروي جامع رضوي ميکنيم.

اولا اينکه بايد داروي جامع رضوي در داخل و خارج کشور مطرح شود تا علم پزشکي بداند در مقابل معصوم چقدر بايد خاضع شوند. اين داروي جامع بايد بصورت پژوهشي و تحقيقاتي و کاملا علمي بيان شود تا محسنات کلام حضرت تبيين شود.

شربت رضويه در رساله ذهبيه امام رضا آمده است. اما داروي جامع امام رضا در طب الائمه ابنابسطام نيشابوري آمده است.

داروي جامع امام رضا سندا و تجربه مورد تأييد بزرگان دين است. تحقيقات کامل را آيت الله شيخ عباس تبريزيان انجام داده است.

حدود 10 الي 15 روايت براي داروي جامع امام رضا در کتب درجه يک شيعه با سندهاي مختلف و متعدد آمده است.

امام حسن عسکري طب الائمه ابنابسطام نيشابوري را تأييد فرموده اند.

 

ترکيب داروي جامع امام رضا(ع):

    1. زعفران طبيعي: سرگل زغفران باشد. بدون آفات گياهي.

    2. خربق سفيد: گرچه داروي سمي است اما بايد به درستي شناخته شود و بهترين نوعش تهيه گردد. گرچه هم اکنون در ايران هست ولي اصلش کم است. بيشتر در هند و پاکستان ميباشد. يا از کشور سوئد و دانمارک وارد ايران ميشود

    3. بنج: بين متخصصين درباره بنج اختلاف است که برخي بنچ را مربوط به شاهدانه ميگيرند و برخي مربوط به غير شاهدانه ميگيرند. آنچه در کشور غالب است اين است که بذر شاهدانه يا تخم شاهدانه را در نظر ميگيرند. گرچه برگ شاهدانه را هم برخي گفته اند اما مشهور همان بذر شاهدانه است.

    4. «قاقله» يا همان هِل

    5. عاقرقرحا که قديم و جديد در شناختش و در معنايش اختلاف کرده اند. شناسايي، تهيه و به کارگيري درستش از مشکلات است.

    6. سنبل الطيب اصل که در ايران هست اگر چه در بازار فعلي اکثر سنبل الطيب ها از فرانسه وارد شده است.

    7. فلفل سفيد که باز در اين هم اختلاف است که برخي ميگويند همان فلفل سياه است که دانه هايش را داخل کيسه قرار داده و چند روزي داخل آب گذاشته و بعد خوب مالش ميدهيم تا پوسته از مغزش جدا شود. به آن مغزش ميگوييم فلفل سفيد.

    8. فرفيون: در موارد قبل نسبت داروها همه به يک اندازه و درصد است. اما به فرفيون که ميرسيم به نسبت به باقي دو برابر است. يعني اگر از هر کدام يک قاشق چاي خوري مصرف ميشود، از فرفيون دو قاشق.

    9. عسل طبيعي مصفا. در روايت ميفرمايد اين مقدار عسل طبيعي دو برابر وزن مجموع قبلي ها بايد باشد.

 

سؤال: چرا در روايات ميفرمايند داروي جامع امام رضا؟

جواب: زيرا اگر نگوييم همه بيماري ها، ميتوان گفت که صد الي 200 بيماري شناسايي شده است که با داروي جامع امام رضا درمان شده است. برخي بيماري ها ناعلاج و برخي صعب العلاج است که پزشکي جديد اقرار به اين مسأله ميکند. مانند صرع، فلجي ها، سرطان ها، سيپي، ام اس، مشکلات در غده تيروئيد و... که داروي جامع امام رضا مداوا ميکند.

اگر کسي قلبش ضعيف است براي تقويت قلبش در روايات شيعه ميوه به رسيدن شيرين بدون پرز يا مربايش را با شکر طبيعي تهيه شود. يک قاشق چاي خوري از داروي جامع امام رضا را به همراه يک عدد ميوه به رسيده شيرين مصرف کند، تقويت قلبش ده برابر ميشود.

يا براي درمان بيماري پوکي استخوان داروي جامع امام رضا را با سنجد مصرف کند که حضرت فرمودند اين ميوه سنجد پوستش براي پوست بدن، گوشتش براي گوشت بدن و هسته آن براي استخوان بدن مفيد است. هسته سنجد را پودر کرده و يک قاشق چاي خوري تا يک قاشق مرباخوري را با يک قاشق از داروي جامع امام رضا مصرف کند. جذب کلسيم ده برابر ميشود.

اگر کسي مشکلات غده تيروئيد دار مثلا بيماري دوشن دارد که تا آخر عمرش بايد قرص بخورد. براي اين فرد داروي جامع امام رضا را با مرزن جوش مصرف کند. مثلا يک قاشق چاي خوري پودر مرزن چوش را داخل استکان قرار داده و آبجوش رويش ريخته تا دم بکشد. همراه اين دم نوش، يک قاشق چاي خوري داروي جامع امام رضا مصرف شود.

اگر کسي فلجي يا لقوه يا پارکينگسون دارد ام اس دارد ضعف عضلات کل بدن، سکته مغزي کرده، سيپي(نرسيدن اکسيژن کافي به مغز): داروي جامع امام رضا را به ميزان يک قاشق چاي خوري در 24 ساعت بخورد. شب داخل هر سوراح بيني اش دو قطره مرزنجوش بچکانيد. همه اين بيماري ها رو به بهبودي ميرود.

برخي گويند در بين روز هم دم کرده رزنجوش را با عسل آويشن مصرف کند.

 

کسي که در طحال دارد کم کاري طحال دارد سل دارد پهلو درد دارد: داروي جامع امام رضا مصرف کند.

حالا اگر کسي علاوه بر سل، سرفه هاي مکرر دارد: داروي جامع امام رضا را با رازيانه مصرف کند. به نسبت مساوي از هر کدام.

 

آيت الله تبريزيان: 25 سال قبل که براي اولين بار داروي جامع امام رضا را توليد کردم در اثر گذاري مثبت داروي جامع امام رضا بر بيماران پي به عظمت طب اسلام بردم.

 

هميشه کنار داروي جامع امام رضا، يک حاملي قرار ميدهيم مانند مرزنجوش و.... اين حامل براي اين است که اثر گذاري دارو بيشتر باشد، در مدت زمان کوتاه تر اثرگذاري مثبت داشته باشد. هزينه کمتري بر خانواده و جامعه بار کند.

 

در مورد داروي جامع امام رضا برخي موارد خاص هم داريم. مثلا فرد امده است محضر امام رضا که من سردي معده دارم که دائما معده ام در ميکند. مشکلات آستر معده ندارم. مشکلات حساسيتي هم ندارم. مشکلات سوء هاضمه هم ندارم. اما با اين وجود معده ام در ميکند.

اين فرد يا دو مزاجه است يعني گرم مزاجي که معده اش سرد و رطوبي است. يا اينکه يک مزاجه است که هم مزاجش سرد است و هم اينکه معده اش سرد و رطوبي است.

براي اين فرد داروي جامع امام رضا بدهيد. براي اين مورد نص خاص داريم.

 

ديگر در مورد سوء هاضمه و تنبلي معده. براي ضربان بالاي قلب، حتي در مورد نيش و سموم مثل مار گزيدگي و عقرب گزيدگي که نص خاص داريم براي داروي جامع امام رضا.

کسي که آسم يا برونشيت يا فيبروز ريه ، آب آوردگي شش، سرطان ريه، سل ريوي ندارد اما در ناحيه سينه، ديافراگم و نيز پهلو و دنده هاي سينه درد شديدي دارد.

اين درد ديافراگم ناشي از التهاب ديافراگم است. درد دنده سينه چند مدل است يکيش مربوط ميشود به آنژين صدري که درد از جناق سينه شروع ميشود و ميرسد به قفسه سينه. آنژين صدري ناراحتي قلبي نيست اما اگر تکرار شود منجر به ناراحتي قلبي ميشود.

درد منتشره در قفسه سينه علامت اين است که فرد آنژين قلبي دارد که اگر تکرار شود بيماري قلبي ميشود

داروي جامع امام رضا مصرف کند و بعد با آب زغفران خالص اين قسمتها را ماساژ ملايم دهد.

 

اگر کسي هم سردي معده دارد و هم مشکل انتشار آلت دارد، داروي جامع امام رضا را که بخورد. شبها قبل از خواب پودر قولنجان زير زبانش نگه دارد.

 

براي تقويت کبد چرب داروي جامع امام رضا را با آب کاسني يا دم کرده کاسني بخورد. کبد چربش درمان ميشود.

 

BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo