< فهرست دروس

درس طب استاد ضیایی

95/10/28

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: پاسخ به سئولات مردمي-طب المعصومين

 

سؤال: شخص ديابت نوع يک دارد يعني قند خون بي مزه دارد و نيز انسلين تزريقي هم مصرف ميکند. آيا ميشود قندش پايين آيد و در طي سال نياز به انسلين طبيعي نداشته باشد؟

جواب:

1.صبح و ظهر و شب هويج زرد (زردک) بخورد. دکتر رجحان در کتاب نکات برجسته در درمان گياهي در بحث ديابت فرموده است که صبح و ظهر و شب يک ليوان زردک بخورد و اگر فصلش نبود دو قاشق چاي خوري تخم هويج زرد در يک ليوان آب بجوشانيد و سپس ميل کنيد.

2.خيار بوته اي همراه با تلخه خيار(قسمت انتهايي خيار که تلخ است) و تخم (بذر) خيار قبل از شام بخورد.

3.سبزي خرفه و تخم خرفه به همراه غذا بخورد.

4.دم کرده مريم گلي هر 8 ساعت هم ميشود و هم 6 ساعتي(بسته به ميزان مصرف انسلين دارد)

 

سؤال: بچه بيماري «مننگ و آنسفاليت» دارد. بيماري مننگ و آنسفاليت بيماري التهاب عفوني در هر دو قسمت مغز و پرده مننژ است. بايد چکار کرد؟

جواب:

1.سياه دانه به همراه غذا. نيز سياه دانه مخلوط با عسل بجود و بخورد

2.زنجفيل به همراه غذا . نيز زنجفيل صبح قبل از بازي يا کار مخلوط با عسل بخور

3 .مويز بدون هسته

4. کدو حلوائي و کدو مسمائي در جيره غذايي هفتگي فرد باشد(هفته اي دو الي سه بار در جيره غذايي بگذارد)

5.دم کرده دارچين مخلوط با عسل طبيعي

 

در بيماري مننژ و آنسفاليت حجم مغز ميخواهد کوچک شود. لذا در عسلي که مصرف ميشود عسل گون باشد. الا در دم کرده دارچين که عسل آويشن باشد زيرا دارچين نيرو بخش است. از طرفي ميخواهيم سيستم اعصاب متعادل باشد.

 

سؤال: فرد بيماري هيدروسفالي(بزرگ شد سر بخاطر تجمع مايعات اضافي) دارد و هم کيستهاي متعدد مغزي داشت و نيز دور سر بچه بيش از حد طبيعي شده است. براي درمانش چه کنيم؟

جواب: 6 دارو دارد:

1.صبح ناشتا دم کرده گل اسطقدوس مخلوط با عسل اسطقدوس(حتي اگر زن حامله اي دکتر رفته باشد و دکتر بگويد بچه ات اينگونه شده است، اگر اين دارو را مصرف کند بچه اش با سر بزرگ به دنيا نمي آيد)

2.دم کرده مرزن جوش با عسل اسطقدوس ظهر مصرف کند.

3.دم کرده افطيمون با عسل اسطقدوس مغرب مصرف کند

4.دم کرده دارچين با عسل اسطقدوس را در بين روز مصرف کند

5. بعد از غذاهاي اصلي انار رسيده يا رب انار طبيعي يا آب انار طبيعي تازه بعد از غذا

6.شبها قبل از خواب آب سيب رسيده شيرين مخلوط با عسل طبيعي که بهترين عسل اسطقدوس

 

سؤال: بچه اي ادرارش چرب است. دفع پروتيئن در ادرار دارد. مختصري هم کليه هايش عفوني شده است. درمانش چگونه است؟

جواب: اين بچه بيماري سندروم نفروتيک دارد. لذا هم دفع زياد پروتئين در ادرار دارد و هم اينکه بدن اين بچه زياد ورم ميکند. به اصطلاح علمي خيز(إدم ) دارد. پزشکي جديد دو داروي شيميايي تجويز ميکند که ما جايگزين معرفي ميکنيم.

1.پزشکي جديد قسمي از کورتون بنام «ن يزو پِرِت» که نام ديگريش «پرت نيزلون» است را تجويز ميکند. که در واقع داروي ضد التهاب است. کورتون شيميايي 16 بيماري در پي دارد لذا شما ميتوانيد گورتون گياهي بگذاريد.

سياه دانه که کورتون گياهي است به همراه هر غذا. اگر ميان سال است يک قاشق چاي خوري و اگر بچه مثلا 7 ساله است يک قاشق چاي خوري بجود بخورد.

 

2.دومين داروي شيميايي «پروزمايد» است. اين دارو فوائدي دارد مثلا ضد خيز است اما عوارضي دارد. اگر بخواهيم جايگزين بگذاريم از داروهاي گياهي «زنجفيل شامي» قرار ميدهيم. براي بچه يک قاشق چاي خوري را پودر کرده بعد از ناهار و يک قاشق چاي خوري را پودر کرده بعد از شام مصرف کند.

اگر اين فرد سندرومش شديد بود و عفونت هم شديد بود طوريکه کل بدن را درگير کرده است اينجا داروهاي شيميايي را مصرف کند و داروهاي گياهي را هم با دو ساعت فاصله از داروهاي شيميايي مصرف کند. تا خاصيت دارو کم نشود يا خاصيت ضد ايجاد نکند.

 

3.دم کرده گل اسطقدوس با عسل اسطقدوس

4.سبزي کاسني همراه با غذا(براي بچه سه برگ براي ميانسال 7 برگ.) يا اينکه دم نوش کاسني مخلوط با عسل اسطقدوس مصرف کند

5. برگ هاي سبز کاهو بدون سس به همراه غذا

6.شبها قبل از خواب آب سيب طبيعي همراه با عسل اسطقدوس

 

سؤال: هوا آلوده است و مريضي زياد است آيا ميشود هوا را ضد عفوني کنم؟

جواب: بله. ميشود تا 94% درصد هواي پيرامون را ضد عفوني کرد با استفاده از گياهان و بخور و دود صحيح.

استفاده از دود صحيح مثل دود حرمل يعني دود اسپند و دود کندور. البته شعله نبايد زياد باشد که دوده شود. دود کندور فازش قويتر است و حتي در بحث شياطين و اجنه مضره را اثر دارد. اين از نظر روايات.

در طب سنتي ميگويند وقتي اسپند دود ميدهي همراه با گل پر باشد. يعني اين گل پر را حامل و کاتاليزور مجاورتي ميداند. يا مثلا در کندور ميگويند به همراه زاج باشد. در طب المعصومين بدون اين حاملهاست.

سه نوع بخور خيلي براي افراد مفيد است

1.بخور گل مريم. برخي در طب سنتي به عنوان مجزا دود گل مريم را گفته اند.

2.بخور آويشن. در طب سنتي و پزشکي جديد نيز ميگويند که آويشن خاصيت آنتي باکتريال دارد يعني ضد باکتري هاي مضر عمل ميکند و قارچ ها را از بين ميبرد. مثلا اگر خانمي مشکلات پايين تنه دارد که قارچي شده است عفونت باکترايي دارد، عفونت واژني دارد، ترشحات اضافي مهبلي و واژن دارد، خارش مهبلي دارد، قارچ کشاله ران هم دارد. اين فرد دم کرده آويشن را مخلوط با عسل آويشن بخورد و در جوشانده آويشن هم وقتي ولرم شد 20 دقيقه بنشيند. چند روز عصرانه اين کار را انجام دهد.

امروزه در هواي سرد که بخاري روشن است يک ظرف روحي را روي بخاري بگذاريد يک مشت آويشن هم داخلش بريزيد

3.بخور اکاليپتوس که فوائد زيادي دارد:

ضد عفوني کننده هواي پيرامون است

باز کننده گرفتگي بيني است

ضد تنگي نفس است. ضد آسم است

باعث کاهش سرب محيط، سرب بدن، جيوه خون و جيوه بدن ميشود.

راحت شدن نفس کشيدن. زيرا متسع کننده حبابچه هاي هوايي ريه است لذا درصد جذب اکسيژن بالا ميرود.

 

ضريب سکته هاي قلبي و عروقي در پارکينگ خانه هاي آپارتماني بيشتر است. زيرا ماشين ها پارک هستند. زيرا تجمع و غلظت گاز کربنيک در پارکينگ ها بيشتر است.

گاهي هم ذرات معلق در هواست. مثل پرزها يا گردو خاک يا انواع دودهاي ناسالم است مثل سيگار و... فرد سيگاري تا دو ساعت بعد از سيگار کشيدن گاز کربنيک، منواکسيد کربن و انواع سموم مثل نيکوتين و مانند آن در بازدم و برگشت هوا از ريه بيرون مي آيد. لذا وقتي فرد روبوسي ميکند تا دو ساعت اين مواد از بازدم که برميگردد افراد پيرامونش را به درگيري لوزه ها و ششها و التهاب حبابچه هاي هوايي و برونشيت مبتلا ميکند.

 

4.هر 8 ساعت دم نوش کاسني مصرف شود. سرب خون، سرب بدن، جيوه خون، جيوه بدن را کاهش ميدهد.

زماني که در ترافيک هستيد يا زماني که گرم و خشک است يا سرد و خشک است، سرب معلق در هوا زياد ميشود. لذا بايد برگ گياه کاسني را همراه با غذا مصرف شود يا اينکه هر 8 ساعت دم نوش کاسني مصرف شود.

 

5.خوردن سيب درختي بعد از هر غذا. در پزشکي جديد ثابت شده است که «پکتين» موجود در سيب به سرب هاي خون و بدن ميچسبد و از طريق ادرار دفع ميشود.

 

پيشگيري و درمان آسم، فشارخون، اضطراب و استرس و تقويت عملکرد شناختي:

ليمو ترش تازه يک عدد با ناهار يک عدد با شام. به شرطيکه تپش قلب،ضربان قلب بالا و فشار خون زير ده نداشته نباشد؛ ضمن اينکه ليمو ترش هم مانده نباشد.

ليمو ترش را به تنهايي نخورد زيرا مينا و آج دندان را خراب ميکند لذا حتما به همراه غذا مصرف شود.

مسکن درد بدن است. دفع حشرات هم ميکند. دفع حشرات از درون است. اما داروي دفع حشرات از بيرون اکاليپتوس است.

 

BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo