< فهرست دروس

درس خارج فقه استاد میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی

1401/09/23

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: تحریف کلمات

 

مراودات مردم به حقیقتی باید برگردد که تحریف درش نشود و کلمه ای که یهود ومسلمان روی آن بحث می کردند که چی بوده که دست خوش تحریف شده چی بوده است؟

که ولایت الهی وولایت حضرت امیرالمومنین علیه السلام بوده است که یهود نمی خواستند بپذیرند وانظرنا یعنی مدیریت کن ونگاه کن به ما وراعنا یعنی در ماسختی نگیر ورعایت کن ما را در مسلک خودمون وبذارید ما در راه خودمون برویم وبه ماکار نداشته باشید وبذارید ما در حماقت خودمون باقی بمانیم.

من الذین هادوا یحرفون الکلم که عالمان یهود دارند تحریف می کنند واین تحریف در مسئله مهمی است که ریشه واصل همه چیز بوده است.

با تعویض کلمه از موضعش می خواهند مردم را منحرف کنند.

آیه دارد موافقت اجتماعی را یا د حضرت رسول صل الله علیه واله می دهد.

گروه اولی از یهود می گویند که: و يقولون سمعنا و عصينا وتو هم در برابر این حرف آنان این گونه عمل کن :و اسمع غير مسمع

وگروه دوم از یهود می گویند که و راعنا ليا بألسنتهم و طعنا في الدين یعنی که مارا به حال خودمون واگذار وکاری به ما نداشته باش و شما به سوی خود وما به سوی خود باشیم ودر واقع یکم ظاهرسازی دارند ونیت مقابله ندارند.

لیا بالسنتهم یعنی چرب زبانی هستند که ظاهر سازان هستند.

وطعن در دین دارند وزیر باز دین نمی روند .

ولی بهتر این بود که این را می گفتند و لو أنهم قالوا سمعنا و أطعنا واگر این را گفتند تو هم این چنین باش که :و اسمع وبهتر بود که به جای راعنا می گفتند: و انظرنا که در این صورت لكان خيرا لهم و أقوم.

ولی این گروه و لكن لعنهم‌ الله بكفرهم فلا يؤمنون إلا قليلا هیچ نمی خواهند آدم شوند به راه نمی آیند وفقط عده ای قلیل انگشت شمار مسلمان نمی شوند.

 

BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo