| احراز و عدم احراز در مقام بيان بودن متکلم / مطلق و مقيد |
1402/03/09 |
- |
- |
| معنای بیان و انصراف/مقدمات الحكمة /المطلق و المقيد |
1402/03/08 |
- |
- |
| کلام آيت الله خويي در نسبت بين مطلق و مقيد، اشکال استاد به کلام آيت الله خويي / مطلق و مقيد |
1402/03/07 |
- |
- |
| بررسی مقدمات حکمت/مقدمات الحكمة /المطلق و المقيد |
1402/03/06 |
- |
- |
| اشکالات آخوند به معنای مطلق که منسوب به مشهور است/تعريف المطلق /المطلق و المقيد |
1402/03/03 |
- |
- |
| بررسی مصادیق مطلق و مقید: نکره/تعريف المطلق /المطلق و المقيد |
1402/03/01 |
- |
- |
| نکته اعتقادی در اعتبارات چهارگانه ماهیت/تعريف المطلق /المطلق و المقيد |
1402/02/30 |
- |
- |
| بررسی کلام یکی از بزرگان درباره تعریف و جایگاه بحث و نسبت مطلق و مقید/تعريف المطلق /المطلق و المقيد |
1402/02/27 |
- |
- |
| بررسی مصادیق مطلق و مقید: علم جنس/تعريف المطلق /المطلق و المقيد |
1402/02/25 |
- |
- |
| بررسی تعریف آخوند و مصادیق مطلق و مقید/تعريف المطلق /المطلق و المقيد |
1402/02/24 |
- |
- |
| معنای نسخ و بداء/دوران الخاص بين كونه مخصصاً وناسخاً /العام و الخاص |
1402/02/23 |
- |
- |
| بررسی آیهای دیگر به عنوان مثال نسخ/ دوران الخاص بين كونه مخصصاً وناسخاً /العام و الخاص |
1402/02/20 |
- |
- |
| نسخ تلاوت، بررسی چند مثال نسخ/دوران الخاص بين كونه مخصصاً وناسخاً /العام و الخاص |
1402/02/19 |
- |
- |
| کلام آخوند درباره نسخ و بداء، مطالب حديثي، کلامي و فلسفي در فرمايش آخوند و معناي نسخ / عام و خاص |
1402/02/18 |
- |
- |
| تأخیر بیان از وقت حاجت/دوران الخاص بين كونه مخصصاً وناسخاً /العام و الخاص |
1402/02/17 |
- |
- |
| حکم عام و خاص متنافي، بيان آيت الله خويي و نقد آن / عام و خاص |
1402/02/16 |
- |
- |
| ثمره بحث/الخاص و العام المتخالفين /العام و الخاص |
1402/02/13 |
- |
- |
| توضیح نظر آخوند/الخاص و العام المتخالفين /العام و الخاص |
1402/02/12 |
- |
- |
| حجیت خبر واحد مخالف قرآن/تخصيص الكتاب بخبر الواحد /العام و الخاص |
1402/02/11 |
- |
- |
| کلام میرزای نائینی و آیتالله خویی/تخصيص الكتاب بخبر الواحد /العام و الخاص |
1402/02/10 |
- |
- |
| دلیل مخالفین و پاسخ آنها/تخصيص الكتاب بخبر الواحد /العام و الخاص |
1402/02/09 |
- |
- |
| بررسی طرح بحث/تعقب العام بضمير يرجع إلى بعض أفراده /العام و الخاص |
1401/12/15 |
- |
- |
| معنای قرآن/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/14 |
- |
- |
| نقل و توضیح کلام شیخ انصاری پیرامون خطابات قرآن/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/13 |
- |
- |
| ثمرات خطاب مشافهه/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/10 |
- |
- |
| ثمرات بحث خطاب مشافهه/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/09 |
- |
- |
| پاسخ به اشکال تمثیل بودن قصص قرآن و معنای بقایی داشتن اسم مصدر/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/08 |
- |
- |
| خطاب مصدری و خطاب اسم مصدری/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/07 |
- |
- |
| تعریف قضیه حقیقیه/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/06 |
- |
- |
| تعریف حاجی سبزواری از قضیه حقیقیه/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/03 |
- |
- |
| انواع قضیه/الخطابات الشفاهية /العام و الخاص |
1401/12/01 |
- |
- |
| خطاب مشافهه / عام و خاص |
1401/11/30 |
- |
- |
| دو دلیل آیتالله خویی بر وجوب فحص از مخصص قبل از عمل به عام/العمل بالعامّ قبل الفحص عن المخصّص /العام و الخاص |
1401/11/26 |
- |
- |
| پاسخ به اشکالات فحص از مخصص/العمل بالعامّ قبل الفحص عن المخصّص /العام و الخاص |
1401/11/25 |
- |
- |
| علم اجمالی به وجود مخصصات در کتابهای پنجگانه و کفایت تفحص در آنها/العمل بالعامّ قبل الفحص عن المخصّص /العام و الخاص |
1401/11/24 |
- |
- |
| دلایل لزوم فحص از مخصص قبل از عمل به عام/العمل بالعامّ قبل الفحص عن المخصّص /العام و الخاص |
1401/11/19 |
- |
- |
| معنای جواز در عنوان بحث/العمل بالعامّ قبل الفحص عن المخصّص /العام و الخاص |
1401/11/18 |
- |
- |
| ادامه فرمایشات علامه طباطبایی و توضیح آن /العمل بالعامّ قبل الفحص عن المخصّص /العام و الخاص |
1401/11/12 |
- |
- |
| کلام علامه طباطبایی در تفاوت عمومات قرآن و عمومات روایات/العمل بالعامّ قبل الفحص عن المخصّص /العام و الخاص |
1401/11/11 |
- |
- |
| کلام آیت الله بروجردی و امام خمینی/العمل بالعامّ قبل الفحص عن المخصّص /العام و الخاص |
1401/11/10 |
- |
- |
| جریان اصل عدم تخصیص در شک بین تخصیص و تخصص/العام المخصص /العام و الخاص |
1401/11/09 |
- |
- |
| مشخص کردن حکم با عناوین ثانویه/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/11/08 |
- |
- |
| مشخص کردن حکم شبهه مصداقیه با عناوین ثانویه/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/11/04 |
- |
- |
| مشخص کردن حکم شبهه مصداقیه با عناوین ثانویه/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/11/03 |
- |
- |
| بررسی جریان استصحاب در اثبات موضوع مرکب/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/11/02 |
- |
- |
| دلیل کلام امام خمینی در لزوم مفرد بودن موضوع و دلیل ایشان و پاسخ استاد/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/11/01 |
- |
- |
| دو نکته پیرامون موضوع قضایا/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/10/28 |
- |
- |
| دو نکته پیرامون قضایا/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/10/27 |
- |
- |
| اثبات موضوع حکم شرعی با اصل عملی یا اصل موضوعی/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/10/26 |
- |
- |
| آيا اصل موضوعي حاکم بر اصاله العموم وجود دارد؟ / عام و خاص |
1401/10/20 |
- |
- |
| اجمال مخصص لبی/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/10/19 |
- |
- |
| مخصص لبی/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/10/18 |
- |
- |
| اجمال مخصص لبی/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/10/17 |
- |
- |
| دلیل مسئله شک در ید امانی و ید عدوانی/المخصص المجمل /: العام و الخاص |
1401/10/14 |
- |
- |
| تمسک به عام در شبهه مصداقیه در مسئله شک در ید امانی و ید عدوانی/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/10/12 |
- |
- |
| مثال فقهی از عروهالوثقی و اشکال آیت الله خویی و پاسخ استاد/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/10/11 |
- |
- |
| تحلیل دو مساله فهی از عروه الوثقی/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/10/10 |
- |
- |
| دو اشکال بر جواز تمسک به عام در شبهه مصداقیه مخصص منفصل و پاسخ استاد/العام المخصص /العام و الخاص |
1401/09/30 |
- |
- |
| دلیل شیخ هادی تهرانی بر جواز تمسک به عام در شبهه مصداقیه مخصص منفصل و اشکالات میرزای نائینی و پاسخ استاد/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/09/29 |
- |
- |
| ذکر دو دليل بر عدم جواز تمسک به عام در شبهه مصداقيه از آيت الله بروجردي، اشکال استاد / عام و خاص |
1401/09/28 |
- |
- |
| دلایل جواز تمسک به عام در شبهه مصداقیه مخصص منفصل/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/09/26 |
- |
- |
| کلام آیتالله بروجردی در شبهه مصداقیه مخصص منفصل و اشکال استاد/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/09/23 |
- |
- |
| توضیح کلام آخوند در شبهه مصداقیه مخصص و اشکالات استاد/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/09/22 |
- |
- |
| شبهه مصداقیه/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/09/21 |
- |
- |
| کلام آیت الله بروجردی و توضیح مراد ایشان و اشکال استاد/العام المخصص /العام و الخاص |
1401/09/14 |
- |
- |
| شبهه مفهومیه/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/09/13 |
- |
- |
| تبیین شبهه حکمیه، مفهومیه، مصداقیه و موضوعیه/المخصص المجمل /العام و الخاص |
1401/09/12 |
- |
- |
| حجیت عام پس از تخصیص در مخصص منفصل/العام المخصص /العام و الخاص |
1401/09/09 |
- |
- |
| حجیت عام پس از تخصیص/العام المخصص /العام و الخاص |
1401/09/08 |
- |
- |
| حجیت عام پس از تخصیص، تحریر محل نزاع/العام المخصص /العام و الخاص |
1401/09/07 |
- |
- |
| حجيت عام پس از تخصيص / عام و خاص |
1401/09/06 |
- |
- |
| حجیت عام پس از تخصیص/العام المخصص /العام و الخاص |
1401/09/05 |
- |
- |
| عدم دلالت «جمع محلا به ال» و «نکره در سیاق نفی» بر عموم/أدوات العموم /العام و الخاص |
1401/09/02 |
- |
- |
| عدم دلالت «کلّ» بر عموم/أدوات العموم /العام و الخاص |
1401/09/01 |
- |
- |
| عدم وضع جمع محلا به ال بر عموم/أدوات العموم /العام و الخاص |
1401/08/30 |
- |
- |
| عدم دلالت جمع محلی به ال بر عموم/أدوات العموم /العام و الخاص |
1401/08/29 |
- |
- |
| احتیاج عام در عموم خود به مقدمات حکمت/تعريف العام /العام و الخاص |
1401/08/28 |
- |
- |
| احتیاج عام در عموم خود به مقدمات حکمت/أدوات العموم /العام و الخاص |
1401/08/25 |
- |
- |
| تفاوت میان عام و مطلق/تعريف العام /العام و الخاص |
1401/08/24 |
- |
- |
| تعریف آخوند از عام/تعریف عام /العام و الخاص |
1401/08/23 |
- |
- |
| تعریف ناپذیری عام و خاص/تعريف العام /العام و الخاص |
1401/08/21 |
- |
- |
| خواب و رویا/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/18 |
- |
- |
| الهام/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/17 |
- |
- |
| چند نکته پیرامون دلالت سیاق/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/16 |
- |
- |
| نمونه ای دیگر از قرینه سیاق در قرآن کریم/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/15 |
- |
- |
| دلالت سیاق، دلالت سياق ابتدای سوره و انتهای آن/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/11 |
- |
- |
| چند نمونه دیگر از دلالت سیاق در قرآن کریم/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/10 |
- |
- |
| دلالت سیاق در سور/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/09 |
- |
- |
| نمونه هایی از دلالت سیاق/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/08 |
- |
- |
| مفهوم سیاق/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/07 |
- |
- |
| قرینه سیاق/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/04 |
- |
- |
| نمونه هایی از قرینه سیاق/قرینه سیاق /المفاهيم |
1401/08/03 |
- |
- |
| دلالت سیاق/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/02 |
- |
- |
| قرینه/مفاهیم دیگر /المفاهيم |
1401/08/01 |
- |
- |
| / تعریف قرینه/قرینه |
1401/07/30 |
- |
- |
| آیا اشاره/ دلالت اشاره/مفهوم اشاره |
1401/07/27 |
- |
- |
| جمع بین معرفه بودن و مبهم بودن اسم اشاره/ دلالت اشاره/مفهوم اشاره |
1401/07/26 |
- |
- |
| اشاره دلالت در فعل/ دلالت اشاره/مفهوم اشاره |
1401/07/25 |
- |
- |
| اشارههای غیرزبانی/ دلالت اشاره/مفهوم اشاره |
1401/07/23 |
- |
- |
| دلالت اشاره عرفانی و نمونههای آن/ دلالت اشاره/مفهوم اشاره |
1401/07/20 |
- |
- |
| نمونههای دلالت اشاره در فعل/ دلالت اشاره در فعل/مفهوم اشاره |
1401/07/19 |
- |
- |
| نقل نمونهای از جوامع الکلم پیامبر(ص)/ دلالت اشاره بر مفهوم/مفهوم اشاره |
1401/07/18 |
- |
- |
| نمونه هایی از دلالت اشاره آیات قرآن/ دلالت اشاره بر مفهوم/مفهوم اشاره |
1401/07/17 |
- |
- |
| شواهد حجيت دلالت اشاره / دلادت اشاره / مفهوم اشاره / مفاهيم |
1401/07/16 |
- |
- |
| حجیت دلالت تبعي/ نمونهای از دلالت اشاره از تفسیر قرطبی/معنای حجیت در بحث دلالت |
1401/07/13 |
- |
- |
| تعریف دلالت اشاره/ مثالهایی برای دلالت اشاره در فقه/دلالت اشاره |
1401/07/12 |
- |
- |
| اقسام دلالت/ دلالت اشاره بر مفهوم/مفهوم اشاره |
1401/07/11 |
 |
 |
| معنای لغوی و معنای اصطلاحی اشاره/ دلالت اشاره/مفهوم اشاره |
1401/07/10 |
 |
 |
| / دلالت اشاره بر مفهوم/مفهوم اشاره |
1401/07/09 |
 |
 |