کلام و فلسفه سال 1393-1392
لوامع الأنوار(شرح عرفانی صحیفه سجادیه)/ لوامع الأنوار(شرح عرفانی صحیفه سجادیه)
مرحوم استاد محمدحسین حشمت پور

موضوع متن درس(ویراستاری) شنیدن صوت دریافت صوت
خداوند ـ تبارک ـ تدبير امور خودش را با اسمي از اسمائش انجام مي دهد و بيان نحوه ي خواندن اسماء الهي 93/03/29
وجود، به صفتي از صفات تجلي مي کند. 2 ـ رابطه ذات با صفت، رابطه وجود و ماهيت است 93/03/22
خداوند ـ تبارک ـ داراي اسماءِ متقابله است 93/03/15
معناي الله همان مرتبه الوهيت است که جامع تمام صفات است. 2 ـ کثرت اسمائي، برزخ بين وحدت غيبي و کثرت خلقي است 93/03/08
همه اسماء الهي يا داخل در اسم ذات اند يا داخل در اسم صفاتند يا داخل در اسم افعال اند 93/03/01
کلام بعض عرفا بر اينکه در تمام اسماء الهي معناي وصفي رعايت شده/ لفظ جلاله الله 93/02/25
ادامه بحث اينکه آيا براي ذات خداوند ـ تبارک ـ اسمي وضع شده يا نه؟/ لفظ جلاله الله 93/02/18
اسم ها به صورت مختلف بر مسماها اطلاق مي شوند 93/02/11
ادامه دليل عقلي بر اينکه اسمي براي خداوند ـ تبارک ـ وجود ندارد که فقط ذات را مشخص کند 93/02/04
ادامه بحث اينکه از نظر عقلي اسمي براي خداوند ـ تبارک ـ وجود ندارد که فقط ذات را مشخص کند / لفظ جلاله الله 93/01/28
ادامه بحث اينکه از نظر اصطلاح عرفاني اسمي براي خداوند ـ تبارک ـ وجود ندارد که فقط ذات را مشخص کند. 2 ـ بحث عقلي درباره اينکه براي خداوند ـ تبارک ـ اسمي وجود ندارد که فقط ذات را مشخص کند./ لفظ جلاله الله 93/01/21
جواب دوم از سوال اينکه آيا خداوند ـ تبارک ـ مي تواند براي خودش اسمي قرار بدهد که فقط ذاتش را مشخص کند/ از نظر اصطلاح عرفاني اسمي براي خداوند ـ تبارک ـ وجود ندارد که فقط ذات را مشخص کند/ لفظ جلاله الله 92/12/22
ادامه جواب اول از سوال اينکه آيا خداوند ـ تبارک ـ مي تواند براي خودش اسمي قرار بدهد که فقط ذاتش را مشخص کند/ از نظر اصطلاح عرفاني اسمي براي خداوند ـ تبارک ـ وجود ندارد که فقط ذات را مشخص کند/ لفظ جلاله الله 92/12/15
خداوند ـ تبارک ـ مي تواند براي خودش اسمي قرار بدهد که فقط ذاتش را مشخص کند./ از نظر اصطلاح عرفاني اسمي براي خداوند ـ تبارک ـ وجود ندارد که فقط ذات را مشخص کند/ لفظ جلاله الله 92/12/08
تحقيق مصنف درباره لفظ الله که آيا مشتق است يا علم است 92/12/01
ادامه اقوال در مبدأ اشتقاق الله 92/11/24
دليل دوم و سوم و چهارم بر مشتق بودن لفظ الله 92/11/17
دليل چهارم و پنجم بر اينکه «الله» اسم و عَلَم و غير مشتق است و اشکال بر آنها 92/11/10
اشکال بر کساني که قائلند الله مشتق از «لاها» است 92/11/03
بررسي معناي «الله» 92/10/26
بحث پيرامون لفظ الله 92/10/19
1 ـ حمد، مطلوب خداوند تبارک است. 2 ـ مطلوبيت در مورد خداوند تبارک به چه معني است. 3 ـ درجات حمد. 92/10/05
1 ـ چگونه حمد به خداوند تبارک منتهي ميشود.2 ـ چگونه حمد عاليترين عبادت است/ شرح دعاي اول/ لوامع الانوار العرشيه. 92/09/28
logo