| توضيح مفردات حديث پنجم/ عيون، خداوند ـ تبارک ـ رامشاهده نمي کنند اما قلوب، خداوند ـ تبارک ـ را به حقيقت ايمان مي بينند/ حديث 5/ باب8 |
93/04/03 |
 |
 |
| ادامه توضيح رؤيت قلب/ عيون، خداوند ـ تبارک ـ را مشاهده نمي کنند امّا قلوب، خداوند ـ تبارک ـ را به حقيقت ايمان مي بيند/ حديث 5/ باب 8 |
93/04/02 |
 |
 |
| توضيح رويت قلب/ عيون، خداوند ـ تبارک ـ را مشاهده نمي کنند اما قلوب، خداوند ـ تبارک ـ را به حقيقت ايمان مي بينند/ حديث پنجم/ باب هشتم |
93/04/01 |
 |
 |
| عيون، خداوند ـ تبارک ـ را مشاهده نمي کنند اما قلوب خداوند ـ تبارک ـ را به حقيقت ايمان مي بينند/ حديث پنجم/ باب 8 |
93/03/31 |
 |
 |
| ادامه بحث اينکه خداوند ـ تبارک ـ از نور عظمتش به پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نشان داد 2ـ شرح مفردات حديث/ حديث چهارم/ باب هشتم |
93/03/29 |
 |
 |
| خداوند ـ تبارک ـ از نور عظمتش به پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نشان داد / حديث چهارم / باب هشتم |
93/03/28 |
 |
 |
| نسبت خورشيد به عرش و حجاب و ستر چند است/حديث سوم/ 2- خداوند ـ تبارک ـ از نور عظمتش به پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نشان داد / حديث چهارم/ باب هشتم |
93/03/27 |
 |
 |
| ادامه توجيه عقلي بر اينکه فاصله بين علت و معلول هفتاد درجه است/ معرفت دوازدهم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/26 |
 |
 |
| ادامه بحث اينکه آيا بين نسبت يک هفتادم در علت و معلول با تجزيه اسم اعظم به 73 جزء رابطه اي برقرار است/ معرفت يازدهم |
93/03/25 |
 |
 |
| ادامه بحث اينکه آيا بين نسبت يک هفتادم در علت و معلول با تجزيه اسم اعظم به 73 جزء رابطه اي برقرار است/ معرفت يازدهم/ حديث سوم باب هشتم |
93/03/24 |
 |
 |
| توضيح آيا بين نسبت يک هفتادم در علت و معلول با تجزيه اسم اعظم به 73 جزء رابطه اي برقرار است؟ معرفت يازدهم/ حديث سوم باب هشتم |
93/03/22 |
 |
 |
| ادامه توجيه اختلاف مرتبه علت و معلول به 70 درجه/بيان معرفت دهم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/21 |
 |
 |
| هميشه از علت به معلول امري عطا مي شود و اين امر در نهايت شدت و تماميت بايد باشد.2ـ توجيه اختلاف مرتبه علت و معلول به 70 درجه/بيان معرفت دهم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/20 |
 |
 |
| بين علل حسيه و معاليل حسيه، فاصله ي 70 درجه وجود دارد./ ادامه بحث اينکه هر معلولي يک هفتادم علت خودش است/ معرفت نهم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/19 |
 |
 |
| ادامه بحث اينکه چرا هر معلولي يک هفتادم علت خودش است/ معرفت نهم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/18 |
 |
 |
| هر معلولي يک هفتادم علت خودش است/ معرفت نهم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/17 |
 |
 |
| بيان نسبت يک به 70/ ادامه بحث اينکه چرا از بين نسبت ها امام عليه السلام نسبت يک هفتادم را انتخاب کردند/ معرفت هفتم |
93/03/15 |
 |
 |
| کرسي و عرش بر فلک هشتم و نهم منطبق نمي شوند/ ادامه بحث اينکه چرا از بين نسبت ها امام عليه السلام نسبت يک هفتادم را انتخاب کرده اند 2ـ بيان توضيح عدد 70/ معرفت هفتم/ حديت سوم/ باب هشتم |
93/03/13 |
 |
 |
| بيان سه شان براي کرسي/ ادامه بحث اينکه چرا از بين نسبت ها امام عليه السلام نسبت يک هفتادم را انتخاب کردند/ معرفت هفتم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/12 |
 |
 |
| چرا از بين سنت ها امام عليه السلام نسبت يک هفتادم را انتخاب کردند/ معرفت هفتم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/11 |
 |
 |
| توضيح نور حجاب و نور ستر/ معرفت ششم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/10 |
 |
 |
| ادامه توضيح نور کرسي و نور عرش و نور حجاب و نور ستر/ معرفت ششم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/08 |
 |
 |
| خلاصه معرفت پنجم در تعريف نور و اقسام آن/ 2 ـ معرفت ششم/ حديث سوم/ باب هشتم. |
93/03/07 |
 |
 |
| ادامه اقسام نور/ معرفت پنجم/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/05 |
 |
 |
| معرفت پنجم در تعريف نور واقسام آن/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/03/03 |
 |
 |
| توضيح نور الانوار/ ادامه معرفت سوم |
93/03/01 |
 |
 |
| بيان معرفت سوم در حديث سوم«1 ـ نظر اکثر اهل معرفت درباره نور 2 ـ اقسام نور»/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/02/31 |
 |
 |
| بيان معرفت دوم در حديث سوم «مرا از نور چيست؟ اگر عرض باشد بايد چگونه عرضي قرار داده شود و اگر جوهر باشد بايد چگونه جوهري قرار داده شود.»/ حديث سوم/ باب هشتم |
93/02/30 |
 |
 |
| ن معرفت اول در «1ـ اصل در عليت و معلوليت در مشهد امکان، انوار عاليه و جواهر مفارقه هستند. 2ـ «تعريف نور و معرفت دوم در مراد از نور، در روايت چيست» در توضيح روايت سوم/ حديث سوم/ باب هفتم |
93/02/29 |
 |
 |
| بيان حديث سوم در عدم امکان رويت خداوند ـ تبارک ـ/ حديث سوم/ باب هفتم |
93/02/28 |
 |
 |
| بيان معناي قلب و روح قدسي که مختص به پيامبر است |
93/02/27 |
 |
 |
| آيا چشم به آسمان دوختن و دست به آسمان بلند کردن دلالت بر وجود خداوند ـ تبارک ـ در آسمان و ديدن او دارد |
93/02/25 |
 |
 |
| چرا باب هشتم معنون به «ما جاء في الرويه» شده؟ / باب رويت خداوند |
93/02/24 |
 |
 |
| جواب از تمانع و تدافعي که بين مذهب حق و مذهب عرفا وجود دارد «مذهب حق، نفي تشبيه و تنزيه از خداوند ـ تبارک ـ مي کند اما مذهب عرفا اثبات آن دو مي کند»/ حديث هشتم/ باب هفتم |
93/02/22 |
 |
 |
| آيا مي توان بر خداوند تبارک اطلاق شيء کرد/ حديث هشتم/ باب هفتم |
93/02/21 |
 |
 |
| مذاهب مردم در توحيد و قول حق در آن/ روايت هشتم/باب هفتم |
93/02/20 |
 |
 |
| جواب از اشکال «بيان اشکال: چگونه خدايي را که نمي شناسيم عبادت مي کنيم؟/ خداوند ـ تبارک ـ شيء است/ حديث ششم/ باب هفتم |
93/02/18 |
 |
 |
| ادامه بيان معناي اينکه خداوند ـ تبارک ـ غير معقول و لا محدود است/ کيفيت اطلاق شيء بر خداوند ـ تبارک ـ/ حديث ششم/ باب هفتم |
93/02/17 |
 |
 |
| بيان معناي اينکه خداوند ـ تبارک ـ غير معقول و لا محدود است./ کيفيت اطلاق شيء بر خداوند ـ تبارک ـ/ حديث ششم/ باب هفتم |
93/02/16 |
 |
 |
| کيفيت اطلاق شيء بر خداوند ـ تبارک ـ/ حديث ششم/ باب هفتم |
93/02/15 |
 |
 |
| معناي جمله «خلقه خلو منه» و رد نظريات مخالف آن/ خداوند ـ تبارک ـ شيء است/ حديث سوم و چهارم و پنجم/ باب هفتم |
93/02/14 |
 |
 |
| دومين مجوز اطلاق شي بر خداوند ـ تبارک ـ / خداوند ـ تبارک ـ شيء است به حقيقت شيئيت |
93/02/11 |
 |
 |
| ادامه کيفيت جواز اطلاق شي بر خداوند ـ تبارک |
93/02/10 |
 |
 |
| کيفيت جواز اطلاق شيء بر خداوند ـ تبارک ـ / خداوند ـ تبارک ـ شيء است/ حديث اول/ باب هفتم |
93/02/09 |
 |
 |
| ادله مجوزين اطلاق شيء بر خداوند تبارک و منظر شارح در اين مساله/ خداوند تبارک شيء است |
93/02/08 |
 |
 |
| ادامه توضيح کلام ابن سينا بر اينکه اجسام بعد از عدم واقع شدند/ حدوث اجسام/ حديث بيستم/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
93/02/07 |
 |
 |
| ادامه توضيح کلام ابن سينا بر اينکه اجسام بعد از عدم واقع شدند/ حدوث اجسام/ حديث بيستم/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
93/02/06 |
 |
 |
| توضيح کلام ابن سينا بر اينکه اجسام بعد از عدم واقعي موجود مي شوند/ حدوث اجسام/ حديث بيستم/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
93/02/04 |
 |
 |
| بيان دوم از طرف ابن سينا بر اينکه اجسام بعد از عدم واقعي موجود مي شوند/ حدوث اجسام/ حديث بيستم/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
93/02/03 |
 |
 |
| اجسام بعد از عدم واقع شدند/ حدوث اجسام/ حديث بيستم/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
93/02/02 |
 |
 |
| اجسام بعد از عدم واقع شدند/ حدوث اجسام/ حديث بيستم/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
93/02/01 |
 |
 |
| خداوند ـ تبارک ـ جسم نيست/ حديث بيستم/ باب ششم |
93/01/30 |
 |
 |
| ادامه بحث اينکه خداوند ـ تبارک ـ صورت نيست / حديث نوزدهم / باب ششم |
93/01/28 |
 |
 |
| خداوند تبارک صورت نيست/ حديث نوزدهم/ باب ششم |
93/01/27 |
 |
 |
| ادامه وجه نهم در معناي حديث ان الله خلق ادم علي صورته/ حديث هجدهم
2 ـ منزه داشتن خداوند ـ تبارک ـ از صورت داشتن/ حديث نوزدهم / باب ششم «خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست»
|
93/01/26 |
 |
 |
| وجه نهم در معناي حديث «ان الله خلق آدم علي صورته»/ حديث هجدهم / باب ششم «خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست» |
93/01/25 |
 |
 |
| وجه هشتم در معناي حديث «ان الله خلق آدم علي صورته» / حديث هجدهم/ خداوندـ تبارک ـ جسم و صورت نيست. |
93/01/24 |
 |
 |
| ادامه وجه ششم و وجه هفتم در معناي حديث «ان الله خلق آدم علي صورته»/ حديث هجدهم/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
93/01/23 |
 |
 |
| وجه چهارم و پنجم و ششم در معناي حديث «ان الله خلق آدم علي صورته» / حديث هجدهم/ خداوند تبارك جسم و صورت نسبت |
93/01/21 |
 |
 |
| وجه سوم در معناي حديث «ان الله خلق آدم علي صورته»/ حديث هجدهم / خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
93/01/20 |
 |
 |
| ادامه وجه دوم در معناي حديث «ان الله خلق آدم علي صورته»/ حديث هجدهم/ خداوند تبارک جسم و صورت نيست |
93/01/19 |
 |
 |
| وجه دوم در معناي حديث «ان الله خلق آدم علي صورته»/ حديث هجدهم/ خداوند تبارک جسم و صورت نيست |
93/01/18 |
 |
 |
| ادامه بيان وجه اول از حديث «ان الله خلق آدم علي صورته»/ حديث هجدهم/ خداوند تبارک جسم و صورت نيست |
93/01/17 |
 |
 |
| مذهب صحيح در توحيد/ حديث پانزدهم/ باب ششم |
92/12/15 |
 |
 |
| معناي توحيد/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
92/12/08 |
 |
 |
| ادامه معناي توحيد/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
92/12/01 |
 |
 |
| بيان معناي توحيد/ خداوند ـ تبارک ـ جسم و صورت نيست |
92/11/24 |
 |
 |
| بيان مذاهب مردم در توحيد و اشاره به مذهب حق |
92/11/17 |
 |
 |
| ابطال راي سوم هشام «راي سوم اين بود که خداوند ـ تبارک ـ ناطق است چه ناطق به نطق ظاهري که همان تَردد نَفَس مي باشد و چه ناطق به نطق معنوي باشد.» |
92/11/10 |
 |
 |
| ابطال راي هشام «راي دوم اين بود که علم و قدرت و کلام نظير هم هستند»/ حديث هشتم در رد نظريات هشام |
92/11/03 |
 |
 |
| حديث هشتم در رد نظريات هشام |
92/10/26 |
 |
 |
| ادامه دليل سوم بر نفي جسم بودن و صورت بودن خداوند «تبارک» |
92/10/19 |
 |
 |
| دليل سوم بر نفي جسم بودن و صورت بودن خداوند «تبارك»/ حديث هفتم/ باب ششم. |
92/10/05 |
 |
 |
| دليل دوم و سوم بر نفي جسم بودن و صورت بودن خداوند «تبارک» / حديث هفتم/ باب ششم/ شرح توحيد صدوق رحمه الله عليه. |
92/09/28 |
 |
 |
|
92/09/21 |
 |
 |
|
92/09/14 |
 |
 |
|
92/09/07 |
 |
 |
|
92/08/30 |
 |
 |
|
92/08/09 |
 |
 |
|
92/07/25 |
 |
 |
|
92/07/18 |
 |
 |
|
92/07/11 |
 |
 |
|
92/07/04 |
 |
 |
|
92/06/28 |
 |
 |
|
92/06/27 |
 |
 |
|
92/06/26 |
 |
 |
|
92/06/25 |
 |
 |
|
92/06/24 |
 |
 |
|
92/06/23 |
 |
 |
|
92/06/22 |
 |
 |
|
92/06/21 |
 |
 |
|
92/06/20 |
 |
 |
|
92/06/19 |
 |
 |
|
92/06/18 |
 |
 |
|
92/06/17 |
 |
 |
|
92/06/16 |
 |
 |
|
92/06/15 |
 |
 |
|
92/06/14 |
 |
 |
|
92/06/13 |
 |
 |
|
92/06/12 |
 |
 |
|
92/06/11 |
 |
 |
|
92/06/10 |
 |
 |